Domov E-pošta Kazalo Natisni

www.bankart.si deluje na osnovi tehnologije Flash (različica 7.0 ali novejša).
Priporočamo, da si za nemoten ogled strani naložite najnovejšo različico tega predvajalnika.

Namesti Flash predvajalnik...

Osnovna pravila za varno poslovanje s karticami


Plačilna kartica je denar, zato z njo ravnajmo enako kot z denarjem!
File.Name

Plačilne kartice je treba razumeti enako kot denar, zato z njimi ravnajmo enako kot z drugimi vrednimi stvarmi.
Sledi nekaj najosnovnejših pravil za varno poslovanje s karticami:

1. Splošna pravila

  1. Novo plačilno kartico ob prejemu podpišite.
  2. Veljavna je le podpisana kartica.
  3. Staro, neveljavno ali preklicano kartico takoj uničite oziroma razrežite.
  4. Osebno identifikacijsko številko (PIN) si takoj po prejemu zapomnite.
  5. Ovojnico, v kateri ste prejli PIN številko, uničite.
 
Hramba kartice

Kartice ne hranite na soncu, blizu drugih toplotnih virov ali v bližini elektromagnetnega sevanja (npr. v bližini prenosnih telefonov) in drugih škodljivih virov, ker se tako lahko poškoduje in postane neuporabna.

 
Ukrepi v primeru kraje ali izgube kartice
  1. Nemudoma se obrnite na svojo banko.
  2. Telefonska številka za blokacijo kartice je navedena na vaši bančni kartici. Predlagamo, da jo shranite (najbolje kar v vaš prenosni telefon) in v primeru kraje, izgube takoj pokličete.
  3. O kraji kartice obvestite tudi policijo na številko 113.
 
Ukrepi za varnost plačilne kartice
  1.  Imejte jo vedno pri sebi.
  2. Ne puščajte je na vidnem mestu brez nadzora (v avtomobilu, čakalnici, garderobi, restavraciji).
  3. PIN številke nikoli ne hranite skupaj s kartico (niti na poti niti doma!).
  4. Pri svoji banki se pozanimajte o možnostih prejemanja varnostnih SMS sporočil.
  5. Redno spremljajte promet na kartici in v kolikor opazite transakcije, ki jih niste opravili, nemudoma obvestite svojo banko.
  6. Potrdila o nakupih po preverjanju porabe uničite.

 

2. Osnovna pravila poslovanja na prodajnih mestih

  1. Pri plačevanju kartice nikoli ne izpustite iz svojega vidnega polja.
  2. Nadzirajte celoten postopek plačevanja.
  3. Bodite pozorni, da trgovec vašo kartico potegne skozi terminal za sprejemanje kartic le enkrat.
  4. Zahtevajte potrdilo o nakupu.
  5. Preverite znesek, preden ga podpišete oz. vnesete PIN za potrditev nakupa.
  6. V primeru neuspešne avtorizacije zahtevajte potrdilo (slip) o neuspešno opravljenem postopku in potrdilo shranite.

 

Na prodajnih mestih ne podpisujte potrdil (slipov), ki:

  • niso namenjena takojšnjemu plačilu blaga ali storitev,
  • so napisana z vnaprejšnjimi datumi,
  • so prazna.

 

3. Osnovna pravila spletnega poslovanja

  1. Številka kartice in njej pripadajoči podatki (datum veljavnosti, CVC2 koda - trimestna koda, zapisana na hrbtni strani kartice) so tajni in unikatni, zato jih ne povejte nikomur.
  2. Na spletnih straneh ne vpisujtepodatkov o kartici povsod, kjer jih od vas zahtevajo, pač pa le takrat, ko ste se za nakup že odločili in želite plačati s kartico.
  3. Ne odzivajte se na elektronska sporočila, katera naj bi prejeli s strani vaše banke in vas pozivajo k navedbi vaših podatkov o kartici.
  4. Poskrbite za zaščito računalnika pred vdori in virusi.
  5. Za spletne nakupe se odločite le na varnih spletnih straneh, pri zanesljivih in preverjenih trgovcih, ki omogočajo  uporabo "3-D Secure".  
  6. Varno spletno stran prepoznate tako, da se naslov spletne strani začne s https://, v spodnji desni orodni vrstici pa se vam pojavi ključavnica.
 
Kako prepoznam "3-D Secure" internetno stran?
  1. Na začetni strani je objavljen logotip "MasterCard SecureCode" ali "Verified by Visa".
  2. 3-D Secure je varnostni standard, s katerim se ob vsakem spletnem nakupu preveri pristnost uporabnika kartice.
  3. Aktiviramo ga lahko že ob prvem nakupu preko spletne strani, ki ga omogoča.

 

4. Osnovna pravila pri uporabi bančnega avtomata

  1. Med opravljanjem katerekoli transakcije na bančnem avtomatu nihče ne sme videti vaše osebne številke! Pri vpisovanju osebne številke priporočamo, da z roko zastrete tipkovnico, če kdo stoji preblizu, ga prosite, naj se odmakne. 
  2. Bančni avtomat uporabljajte sami! Če ga ne znate se o uporabi poučite v svoji banki. Nikdar ne sprejmite pomoči mimoidočega.
  3. Kartico uporabljajte na tistih bančnih avtomatih, ki stojijo na obljudenem, dobro osvetljenem mestu.
  4. Če na bančnem avtomatu v Sloveniji zaznate kakršnakoli odstopanja od običajnega delovanja (npr. kartico težje vložite v avtomat; na avtomatu so naprave ali stvari, ki jih običajno ni; kamere, ki so neobičajno postavljene; reža, v katero se vlaga kartica, je neobičajna …), vzemite kartico in zapustite bančni avtomat ter uporabite drugega. Vljudno vas prosimo, da o tem dogodku čimprej obvestite banko na telefonsko številko, ki je zapisana na kartici in/ali Operativno-komunikacijski center (policijo) na številko 113.
  5. Če so bančni avtomati nameščeni v zaprtih prostorih, do katerih lahko vstopite le skozi vrata s potegom kartice vedite, da ob potegu kartice nikoli ni treba vtipkati PIN številke. Če je na vratih naprava, ki od vas zahteva tipkanje PIN številke, tega ne storite!
  6. Če vam bančni avtomat ne vrne kartice (v reži za sprejem kartice je nameščena ovira) na samem bančnem avtomatu pa opazite nalepljeno navodilo, da ponovno vtipkate PIN številko, tega ne storite! Ponovni vnos PIN številke vam lahko predlaga tudi neznanec, ki se pred tem naključno nahaja v bližini in se ponavadi predstavlja za bančnega delavca. Tudi tega ne storite! V obeh primerih čimprej obvestite najbližjo enoto banke, avtorizacijski center Bankarta na tel. št. 01 583 41 83 in/ali Operativno-komunikacijski center (policijo) na številko 113.
  7. Če vam bančni avtomat po odobreni transakciji ne izplača gotovine, takoj preverite stanje na vašem računu. V kolikor je transakcija stornirana in imate pravilno stanje na vašem računu lahko ponovno poskusite z dvigom gotovine. Če je v bančnem avtomatu zmanjkalo gotovine, poiščite najbližji bančni avtomat. V kolikor transakcija neizplačanega odobrenega dviga ni stornirana (v reži za izplačilo gotovine je ovira) bodite pozorni na naslednjega uporabnika bančnega avtomata. V kolikor opazite, da naslednji uporabnik ne posluje običajno (ne vstavi kartice, ne vtipka PIN številke, se sumljivo obnaša, zakriva režo za izdajanje gotovine in pri tem prejme gotovino iz bančnega avtomata), ali da je k bančnemu avtomatu pristopilo več oseb, ki zakrivajo početje na bančnem avtomatu, o tem čimprej obvestite najbližjo enoto banke,  avtorizacijski center Bankarta na tel. št. 01 583 41 83 in/ali Operativno-komunikacijski center (policijo) na številko 113.

 

5. Na kaj moram paziti pri poslovanju v tujini

  1. Če potujete v tujino, je dobro razpolagati z več karticami.
  2. Pred potovanjem v tujino preverite veljavnost kartice in razpoložljiv limit.
  3. Kopirajte svojo kartico in potni list ter kopije hranite ločeno in varno.
  4. Kartice in gotovino hranite ločeno, na ta način v primeru kraje ne boste ostali brez vsega.
  5. V gneči imejte torbico ali denarnico tesno ob sebi.
  6. V hotelskih sobah ali apartmajih uporabljajte sefe za hranjenje dragocenosti, gotovine in kartic.

© BANKART 2007  |   Pogoji uporabe  |   Produkcija: Innovatif cookie